آخرین خبرها

پیچ آهنی – لیست قیمت و خرید ارزان انواع پیچ و مهره آهنی

پیچ آهنی 5.6

پیچ آهنی

پیچ آهنی یکی از پیچ‌های مهم و پرمصرف در اتصالات فلزی است و در صنایع مختلف و ساخت و ساز کاربرد فراوانی دارد.

در صنعت از دو نوع پیچ با گل شش گوش برای اتصالات استفاده می‌کنند :

  1. پیچ خشکه یا پیچ فولادی
  2. پیچ آهنی

در صنایع مختلف از هر دو نوع پیچ بنابر موقعیت موردنظر استفاده می‌کنند.

به کار گیری از پیچ‌های آهنی از لحاظ اقتصادی به صرفه تر است و قیمت مناسبی نیز دارند.

در این پست قصد داریم ضمن معرفی پیچ‌‌های آهنی و انواع آن، نکاتی درباره خرید آن را برای شما بیان کنیم.

قیمت پیچ آهنی

اگر اطلاعات کافی در رابطه با پیچ آهنی دارید و فقط برای خرید به سایت مراجعه کرده‌اید می‌توانید با تماس باهمکاران ما به سرعت کالای موردنظر خود را خریداری کنید. شما مشتریان گرامی می‌توانید برای کسب مشاوره، اطلاع از قیمت آنلاین و یا خرید اینترنتی انواع پیچ‌های آهنی و استعلام قیمت آن با همکاران ما در فروشگاه هزارپیچ تماس بگیرید. در صورت مشغول بودن خطوط ارتباطی لطفا به همین شماره ها در واتساپ یا تلگرام پیام بدهید.

تاریخچه آهن و فولاد

طبق شواهد تاریخچه استفاده از آهن به حدود 3400 سال قبل برمی‌گردد. از همان زمان تا به امروز، آهن همیشه عنصری پر مصرف در زندگی انسان‌ها بوده است.

آهن دارای سطحی صاف و رنگ نقره‌ای مایل به خاکستری است. آهن در تماس با اکسیژن هوا به رنگ قرمز یا قهوه‌ای در می‌آید که به آن‌ اکسید آهن گفته می‌شود. یکی از آلیاژهای مهمی که از آهن ساخته می‌شود پولاد یا فولاد است که در صنعت کاربرد فراوانی دارد. تفاوت پیچ‌های آهنی و فولادی نیز از همین عوامل سرچشمه می‌گیرد.

مطالب مرتبط : خرید پیچ و مهره

تاریخچه آهن و فولاد

پیچ آهنی چیست؟

پیچ‌هایی که در ایران به آنها پیچ آهنی گفته می شود، در واقع از جنس کربن استیل یا همان فولاد کربنی هستند. پیچ‌های آهنی که از فولاد کربنی ساده تشکیل شده اند قابلیت چکش خواری و انعطاف مناسبی دارند.

پیچ‌های‌آهنی  به نسبت سایر پیچ‌های فولاد کربنی مقاومت و استحکام کمتری دارند. این پیچ ها به علت قیمت مناسبی که دارند برای اتصالاتی که فشار کمتری در آن ها وجود دارد بسیار مناسب می باشند.

پیچ آهنی چیست
پیچ آهنی چیست

انواع پیچ آهنی

پیچ‌های آهنی یا پیچ هایی فولادی با کربن پایین در کلاس های مختلفی ساحته می شوند. معروفترین کلاس های آن پیچ 4.6 و پیچ 4.8 و پیچ 5.6 و پیچ 5.8 و پیچ 6.8 هستند.

پرکاربردترین و رایج ترین نوع این پیچ با مقاومت 5.6 است که برای مصارف مختلف استفاده می شود. پیچ‌های آهنی اغلب به صورت تمام رزوه تولید می شود. برای اتصالاتی که در محیط های مرطوب قرار دارد، می توان از پیچ‌ گالوانیزه که جنس آن هم از آهن است، استفاده کرد.

انواع پیچ آهنی

پیچ 5.6

اغلب زمانیکه از پیچ‌های آهنی صحبت می کنیم منطورمان گرید 5.6 این پیچ است. عبارت 5.6 که بر روی گل این پیچ نوشته شده‌است به خواص فیزیکی این پیچ ارتباط دارد.

عدد 5 به میزان بار کششی که سطح مقطع این پیچ می‌تواند متحمل شود، اشاره می‌کند. یعنی هر میلی‌متر‌مربع از سطح مقطع این پیچ می‌تواند بار کششی برابر با 50 کیلوگرم را به‌صورت عمودی تحمل کند. یعنی با توجه قوانین فیزیک هر میلی‌متر از سطح مقطع این پیچ می تواند 490 نیوتون فشار را تحمل کند.

عدد 6 نیز که در بخش دوم پیچ نوشته شده است بیانگر درصد میزان تحمل این پیچ در مقابل تغییر شکل است. یعنی اگر تا 60 درصد حداکثر نیروی وارده 490 نیوتون را برای آن لحاظ کنیم بدون تغییر می‌ماند اما با افزایش این نیرو پیچ دچار تغییر حالت خواهد شد.

پیچ آهنی
پیچ آهنی 5.6

مقاومت پیچ 5.6 چگونه محاسبه می‌شود؟

پیچ آهنی 5.6 یعنی پیچی که هر میلی‌متر از سطح مقطع تا زمانی‌که به آن فشاری برابر با 30 کیلوگرم به صورت عمودی وارد شود بدون تغییر می‌ماند.

اگر میزان این فشار را بیش‌تر کنیم پیچ دچار تغییر حالت می‌شود و حداکثر تا 50 کیلوگرم بار عمودی را نیز می تواند تحمل کند.

در صنعت کارشناسان با محاسبه این مقدار برای اتصالات پیچ‌های مناسب و لازم را سفارش داده و خریداری می‎‌کنند.

پیچ آهنی
پیچ 5.6

تفاوت پیچ آهنی و پیچ خشکه

تمامی افرادی که با پیچ و مهره آشنایی دارند بارها اصطلاح پیچ‌های آهنی و خشکه را شنیده‌اند. هر کدام از این دو نوع پیچ برای موارد خاصی به کار می‌رود و این کارایی متفاوت ناشی از خواص فیزیکی متفاوت آن‌هاست. با آن که این دو پیچ هر دو از فولادکربنی ساخته شده‌اند اما مقدار کربن مورد استفاده در ساخت آنها متفاوت است. پیچ‌های آهنی از پیچ‌های با مقدار کربن پایین است و پیچ‌های خشکه مقدار کربن متوسط یا بالاتری دارند.

پیچ خشکه 8.8 با مقدار کربن متوسط و پیچ خشکه 10.9 و پیچ خشکه 12.9 با مقدار کربن بالا در ساخت تولید می شوند. مقدار کربن پایین‌تر پیچ‌آهنی باعث می‌شود این پیچ نرمتر و انعطاف پذیرتر از پیچ خشکه باشد. البته این پیچ نسبت به پیچ‌های خشکه مقاومت و استحکام کمتری دارند.

تفاوت پیچ آهنی و پیچ فولادی
تفاوت پیچ‌های آهنی و پیچ فولادی

خرید پیچ آهنی

فروشگاه هزارپیچ با سالها تجربه در بازار پیچ و مهره و همکاری با سازمانها و صنایع بزرگ همواره پیچ‌های‌آهنی را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار صاحبان صنایع و مشتریان قرار می دهد. فروشگاه هزارپیچ به شما تجربه خرید پیچ آهنی از تولید کننده را هدیه می‌کند. این فروشگاه اینترنتی پیچ و مهره در این دهه توانسته‌است به عنوان یکی از برترین توزیع کنندگان این کالا با مناسب‌ترین قیمت در سطح کشور خدمت رسانی کند.

شما می‌توانید پیچ 5.6 مورد نظر خود را به همراه مهره و واشر تخت و فنری وسایر ملزومات سفارش دهید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را دریافت کنید.

شما می توانید برای مشاوره و راهنمایی و ثبت سفارش خود با شماره زیر تماس بگیرید:

شماره تماس جهت ثبت سفارش و خرید پیچ‌های آهنی :09119666218 به صورت شبانه روزی

تلفن ثابت تماس با فروشگاه هزارپیچ۰۱۷۳۲۱۲۶۴۴۰ روزهای شنبه تا پنج شنبه 8 الی 20.

تلفن همراه پشتیبانی : 09117724572 در صورت عدم پاسخگویی دو شماره بالا با این شماره تماس بگیرید.

جهت استعلام قیمت پیچ آهنی می‌توانید از همکاران ما به صورت تلفنی راهنمایی بگیرید.

پیچ آهنی ارزان

این پیچ جز پیچ‌های پرکاربرد در اتصالات گوناگون است. این پیچ غالبا به صورت تمام رزوه می‌باشد و در اصطلاح به آن تمام رزوه یا تمام دنده می‌گویند. کاربرد این پیچ غالبا در اتصالاتی که رطوبت در مجاورت آن وجود نداشته باشد.

این پیچ در گریدهای مختلفی تولید می‌شود که مقاومت‌های متفاوتی در برابر فشار دارند. 3.8، 4.6، 5.6 و 5.8 رایج‌ترین این مقاومت‌ها هستند که عدد آن بر روی گل پیچ حک می‌شود. اعداد ذکر شده بیانگر دو نوع مقاومت پیچ است. عدد اول بیانگر حداکثر مقاومت پیچ و عدد دوم مقاومت پیچ در برابر تغییر شکل را نشان می‌دهد.

 قیمت این پیچ مانند سایر کالاهای فلزی تغییرات و نوسانات زیادی را تجربه می‌کند. به همین علت توصیه ما گرفتن استعلام قیمت از مراکز معتبر است. فروشگاه هزارپیچ به عنوان بزرگترین مرکز فروش عمده پیچ آهنی امکان خرید اینترنتی این پیچ را برای مشتریان خود فراهم کرده است و شما می توانید پیچ آهنی ارزان و را از آن خریداری نمایید. کافی است شما به وبسایت این فروشگاه مراجعه کرده و یا با شماره 09119666218 تماس حاصل نمایید. پیام در واتساپ هم راه دیگر دریافت استعلام قیمت می‌باشد.

خرید پیچ آهنی از فروشگاه هزارپیچ مزایای خاص خود را برای مشتریان دارد.

1- قیمت محصولات در فروشگاه هزارپیچ تضمین شده است و شما با کمترین هزینه کالای موردنظر خود را خریداری می کنید.
2- پیچ های این فروشگاه بالاترین کیفیت را دارد و شما از این بابت نگرانی نخواهید داشت.

درباره‌ی رضا محمدیان

توسعه دهنده وب، کارشناس دیجیتال مارکتینگ و مدیرمیانی فروشگاه هزارپیچ

حتما ببینید

قیمت پیچ فولادی

خرید پیچ فولادی – ارزان ترین قیمت پیچ

در این پست مواردی درباره خرید پیچ فولادی را برای شما بیان می‌کنیم پیچ فولادی …

Call Now Buttonجهت تماس با ما کلیک کنید